معرفی سامانه همگام مدارس
نوشته شده توسط : سهیل

رپورتاژ

یکی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته هوشمند سازی مدارس است تا جایی که حتی خانواده های ایرانی به دنبال مدارسی هستند که دانش آموزان در آن مدارس از امکانات رایانه ای و تکنولوژی بیشتری برخوردار باشند . این هوشمند سازی می تواند شامل امکانات استفاده از رایانه و اینترنت در آموزش دروس مختلف دانش آموزان و یا استفاده از این امکانات برای یادگیری از راه دور دانش آموز  باشد . یکی از مواردی که در این سیستم هوشمندسازی مدارس مورد توجه است نظارت و اطلاع والدین از وضعیت درسی دانش آموز از جمله نمرات ، تکالیف ، امتحانات درسی ، ثبت نام در آزمون های مختلف و کلاس های فوق برنامه است . وزارت آموزش و پرورش با استفاده از سامانه همگام امکانات فوق را در اختیار دانش آموزان و والدین آن ها قرار داده است تا گامی مثبت در جهت هوشمند سازی مدارس برداشته باشد . در ادامه این مقاله به معرفی سامانه همگام می پردازیم .

امکانات سامانه همگام

همانطور که گفته شد سیستم همگام مدارس دو دسته امکانات متنوع را در اختیار کاربران قرار می دهد . برخی از امکانات این سایت مختص استفاده خود دانش آموز و برخی دیگر مختص استفاده والدین است تا بتوانند بر روی برنامه درسی فرزند خود نظارت لازم را داشته باشند . از جمله امکانات این سیستم می توان به امکانات دسترسی به سایت (مثل اطلاعات فردی و تغییر کلمه عبور ) ، مشاهده برنامه کلاسی ، شرکت در آزمون های آنلاین ، شرکت در آزمون های مختلف علمی از جمله آزمون تیزهوشان ، نمونه دولتی و المپیاد های علمی دانش آموزی ، شرکت در جشنواره ها و مسابقات ، شرکت در آزمون های مشاوره ای ، تکمیل فرم های مربوط به برگه هدایت تحصیلی ، دریافت نمرات کلاسی ، اطلاع از موارد انضباطی و تشویقی و اطلاع از تکالیف درسی نام برد . همانطور که مشخص است بسیاری از این امکانات هم برای دسترسی و استفاده دانش آموز و هم استفاده والدین آن ها می باشد . همچنین این سایت قسمتی دارد که آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به مدارس مختلف کشور و وزارت آموزش و پرورش را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که از طریق سایت hamgam.medu.ir قابل استفاده است .

نحوه استفاده از سامانه همگام مدارس به چه نحوی است

با توجه به اینکه در سایت همگام هر دانش آموزی صفحه مخصوص به خود را دارد باید پس از ورود به صفحه اصلی سایت اطلاعات خود را وارد نماید . این اطلاعات شامل کد ملی دانش آموز و رمز همگام است . کد ملی که همان شماره شناسنامه دانش آموز و در شناسنامه هر شخصی درج شده است . برای دریافت رمز همگام نیز دانش آموز می تواند با مراجعه به مدرسه ای که در حال تحصیل است رمز همگام مختص به خود را دریافت نماید . همچنین این رمز توسط کارشناس فناوری اطلاعات آموزش و پرورش هر منطقه ای صادر می شود . هر فرد با وارد کردن اطلاعات گفته شده وارد صفحه شخصی خود شده و می تواند از امکانات متنوع آن استفاده نماید .

مزیت استفاده از سامانه همگام

یکی از مهمترین دلایل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیگیری و نظارت مناسب والدین آن ها می باشد . با توجه به اینکه والدین دانش آموزان اکثرا دغدغه های شغلی و متنوع دیگری داشته و امکان مراجعه حضوری به مدرسه برای پیگیری وضعیت درسی فرزند خود ندارد ، سایت همگام این امکان را به این والدین داده تا در هر زمان و مکانی بتوانند اطلاعات تحصیلی فرزند خود را بررسی نمایند . 





:: برچسب‌ها: سایت همگام , مدرسه , مدارس , همگام , آزمون های مشاوره ای , آزمون های آنلاین , آزمون تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: